Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Stake F1 Team

Stake F1 Team hoopt over kleine maand definitief einde te maken aan pitstopproblemen

De pitstopproblemen bij Stake F1 Team lijken langzaam maar zeker achter de rug te liggen. Daarbij heeft de test met Pirelli op Suzuka bij geholpen, zo vertelt teambaas Alessandro Alunni Bravi.

Bottas Saudi race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

In het begin van het seizoen werd Stake F1 Team geteisterd door problemen tijdens de pitstops. Zowel in Bahrein, Saoedi-Arabië als Australië ging het mis en als er al de snelheid was om voor de punten te gaan, dan vergooiden de slechte pitstops wel de goede positie op de baan.

Na de Grand Prix van Japan was Stake F1 Team een van de teams die meedeed aan de bandentest van Pirelli op het circuit van Suzuka en dat heeft geholpen in de betere prestaties in de pitstraat. "Voor ons was het ook een gelegenheid om pitstops uit te voeren, wat nu een van onze zwakke punten is. En we vonden een aantal extra maatregelen", zo legt de teambaas van het team, Alessandro Alunni Bravi, uit aan onder meer RacingNews365.

"Consistentie is daarbij ons doel. We kennen de problemen die we hebben gehad en we weten dat we in Hinwil hard werken om deze problemen op te lossen. Ik wil geen tijdlijn geven, omdat we hard werken, proberen te anticiperen en de doorlooptijd te verkorten. En dan is het doel natuurlijk ook om de pitstoptijd te verkorten, maar ik denk dat het belangrijkste doel is om geen problemen te hebben."

Wanneer komt er dan een echt structurele oplossing? "We moeten bepaalde onderdelen opnieuw ontwerpen en als je een nieuw ontwerp moet maken, kost dat natuurlijk ook tijd voor het productieproces, vooral op bepaalde gebieden. We zitten nu in het productieproces en er is enige doorlooptijd voor de onderdelen die niet alleen afhankelijk zijn van onze interne productieafdeling", zo legt de teambaas uit.

"We proberen deze doorlooptijd te verkorten. En natuurlijk is Imola het doel, maar we doen ons best om al eerder iets te hebben, maar we willen iets hebben dat het probleem zonder twijfel oplost. Op dit moment kunnen we een aantal verzachtende maatregelen nemen die volgens ons het risico op een fout tijdens de pitstop kunnen verkleinen. Natuurlijk moeten we consistent zijn, maar het doel is niet om de snelste te zijn. Het doel is om een nette pitstop te maken", zo sluit Alunni Bravi af.

Praat mee!

Viaplay
x
FIA CEO FIA legt functie neer