Voorbeschouwing Bridgestone

[photo1]Na een pauze van drie weken gaat Bridgestone weer naar het circuit. Duitsland was de tiende GP dat het Japanse rubber heeft gewonnen dit seizoen. De crew van bridgestone in het Verenigd Koninkrijk heeft een week rust gehad na de banden te hebben geanalyseerd van de Duitse GP. Het ontwikkelingteam in Japan heeft niet stil gezeten. Zij hebben de volle drie weken gewerkt aan de analyses van het team in het Verenigd Koninkrijk. Hun doel was voornamelijk kijken wat de sterke en zwakke punten zijn van Bridgestone. De resultaten hiervan zullen worden gebruikt om alvast te beginnen aan de band voor 2003.

Hiroshi Yasukawa: “Iedereen van Bridgestone gaat dit weekend naar de race met een volgeladen batterij en een motivatie om hun werk goed uit te voeren. Tot nu toe zijn er maar twee races geweest waar een niet-Bridgestone auto heeft gewonnen en ik wil het daarbij laten. Het is belangrijk dat we de rij van succes doorzetten na de GP van Monaco terug in Mei.

Hongarije is de tweede langzaamste baan op de kalender na Monaco. De karakteristiek van de baan zijn de langzame knijpende bochten.
Hisao Suganuma: “Vorig jaar bereikte de baan een temperatuur van 46 graden wat gelijk is aan Hockenheim vorige maand. De hitte is het grootste probleem voor de band. Onderstuur en overstuur zijn heel normaal op deze baan en zij zorgen ook voor warmte. Twee weken terug hadden beide bandenleveranciers het zwaar op de Hockenheim. Met de warmte en de hogesnelheidsbochten die voor extra blaren zorgden. Het is bekend dat als je in de eerste rondes van de race pusht op nieuwe banden het effect heeft op de hittebestendigheid van de band. Maar dit wordt gerelativeerd als er rubber op de baan ligt en de grip verbetert. We verwachten dat de baan in Hongarije gemakkelijker is voor de banden omdat hier minder hogesnelheidsbochten zijn.

Loading