Voorbeschouwing Europa met Jaguar

[photo1]Op een nieuw vormgegeven Nurburgring wordt de negende ronde van het wereldkampioenschap verreden. Vorig jaar finishte Jaguar als zevende en achtste en ook dit jaar is het het doel om de finish te halen. Met het wisselvallige weer en een uitvalpercentage van 41% wordt het een onvoorspelbare race.

“Sinds het nieuwe circuit van de Nurburgring in 1980 heeft het publiek altijd ver van de baan gestaan” aldus Lauda. “Nu de nieuwe bocht er is staat het publiek weer dicht op de baan en kan de Nurburgring concurreren met de sfeer op de oude Nord-Schleife. Jaguar heeft hard gewerkt voor het nieuwe aerodynamica pakket. Hoewel we niet veel verbetering verwachten gaan we voor een solide weekend.”

[photo2]“Dit is zeker niet een van mijn favoriete circuits.” Voegt Irvine toe. “Van de laatste zeven races ben ik drie keer uitgevallen. Dit bewijst dat het circuit verraderlijk is, zelfs in de laatste rondes. Ook is het onvoorspelbare weer een uitdaging. We zullen goed met Michelin moeten overleggen over de te volgen strategie. We moeten blij zijn als we de finish halen. De nieuwe eerste bocht kan leuk worden bij de start. Eén ding is zeker. Dit wordt geen standaard race

“Ik vind de Nurburgring wel leuk. Het heeft een interessante lay-out. Met de nieuwe eerste bocht zal er aardig wat actie zijn.” Aldus De La Rosa. “Vorig jaar finishte ik als achtste en ik zal blij zijn als ik dat dit jaar kan herhalen. Doordat het circuit hoge downforce vereist zal het een moeilijke race worden. Inhalen is niet onmogelijk hier en de historie heeft bewezen dat de race-uitslag niet gelijk is aan de startopstelling.”