Haas wijst naar Mercedes met nieuw upgradeplan: 'Wij hebben geen toxic auto meer'
Haas wijst naar Mercedes met nieuw upgradeplan: 'Wij hebben geen toxic auto meer'
De Formule 1 Grand Prix van China staat voor de deur en er zullen weer upgrades meegenomen worden. Het Haas F1 Team heeft niet alleen voor Shanghai, maar ook voor Imola upgrades in de pijplijn zitten. Dat was vorig seizoen wel even anders.
Stappen vooruit zetten met de auto middenin het seizoen was de achilleshiel van Haas in 2023. De Amerikaanse renstal introduceerde slechts één upgradepakket, en dat was laat in het jaar tijdens hun thuisrace in Austin, en deze bleek later niet eens goed uit de verf te komen. Nu in 2024 zal Haas al in de vijfde ronde van het wereldkampioenschap nieuwe onderdelen meenemen, al zullen deze wel eerst alleen op de bolide van Kevin Magnussen worden gemonteerd. Het team is opgelucht dat ze kunnen werken aan meer downforce halen uit de VF-24 in plaats van constant bezig zijn met proberen zwaktes uit de auto te halen zoals vorig jaar het geval was.
OOK INTERESSANT: Grand Prix van China 2019: zo verliep de 1000e Formule 1-race uit de geschiedenis
Makkelijker mee rijden
"Ik wist dat de cijfers die uit de windtunnel kwamen niet geweldig waren, maar ik had nooit gedacht dat het genoeg zou zijn voor de zevende plaats," vertelde teambaas Ayao Komatsu tegenover Formula1.uno. Haas heeft vier punten achter haar naam staan en vecht om P6 in de tussenstand met RB. "En wie had nou verwacht dat Alpine het zo [slecht] zou doen? Wie had dat kunnen voorspellen? De VF-24 is een auto waar je veel makkelijker mee kan rijden dan de vorige. Als je een vriendelijke auto hebt, ben je misschien iets langzamer, maar negen van de tien keer kan de coureur er het maximale uithalen. Als je nou een toxic auto hebt, dan kan de coureur maar af en toe tot de limiet pushen."
OOK INTERESSANT: Vasseur geeft wrijving tussen Leclerc en Sainz toe: "Carlos in ingewikkelde situatie"
Goede basis voor Haas
De Japanner wijst naar eerdere uitspraken van Toto Wolff, de teambaas van Mercedes die de afgelopen jaren zijn eigen bolides 'toxic' heeft genoemd. De Zilverpijlen domineerden het hybride-tijdperk tot 2022, maar ze krijgen de reglementen die vooral draaien om het groundeffect, maar niet onder de knie. Terwijl de engineers bij Haas zich erover verbazen dat hun VF-24 het beter doet op de baan dan in de windtunnel, is het bij Mercedes juist andersom. "We kwamen opdagen met een auto die veelbelovend was volgens de data en de windtunnel, maar het leverde niks op," legde Wolff vorige maand uit tegenover FOX Sports Australia. Over één rondje is de Mercedes W15 niet een auto om echt ontevreden over te zijn, maar de racepace zit er totaal niet in, wanneer de omstandigheden ook maar een beetje veranderen. Haas had hier vorig jaar ook veel last van, waardoor bijvoorbeeld de banden veel sneller sleten dan verwacht, maar heeft dit dankzij een goede basis in de VF-24 weten op te lossen. Komatsu hoopt met de upgradepakket voor China en Emilia-Romagna hier verder op te bouwen om hoger in de rangorde te komen.
Gerelateerd
Voormalig F1-teambaas Guenther Steiner spant rechtszaak aan tegen Haas
- Gisteren 10:01
Dit zijn de mogelijke opvolgers van Hülkenberg bij Haas: Oliver Bearman de favoriet
- 26 april 2024 14:11
Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Penelope verschijnt tijdens livestream Verstappen en is dus aanwezig voor Grand Prix Miami
- 1 minuut geleden
VIDEO: Jos Verstappen maakt zich zorgen om Red Bull: ''Het team dreigt uit elkaar te vallen''
- 43 minuten geleden
Verstappen blikt vooruit op Grand Prix van Miami: "Extra interessant wegens sprintrace"
- 1 uur geleden
Visa Cash App RB onthult speciale livery voor raceweekend Miami
- 2 uur geleden
- 5
Strafpunten Formule 1: de stand van zaken in aanloop naar de Grand Prix van Miami
- 3 uur geleden
- 107
Persconferentieschema Miami: Verstappen afwezig, Hamilton is er wél bij
- Vandaag 07:59
Gerelateerd nieuws
Voormalig F1-teambaas Guenther Steiner spant rechtszaak aan tegen Haas
Dit zijn de mogelijke opvolgers van Hülkenberg bij Haas: Oliver Bearman de favoriet
Schumacher adviseert Hülkenberg te vertrekken bij Haas en schuift Bearman naar voren
Haas bemoedigd door openingsfase F1-seizoen: 'Vorig jaar werden we negatief wakker'
F1 standen
Coureurs
- Oliver Bearman
- Charles Leclerc
- Carlos Sainz
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Pierre Gasly
- Esteban Ocon
- Sergio Pérez
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Logan Sargeant
- Lewis Hamilton
- George Russell
- Nico Hülkenberg
- Kevin Magnussen
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Valtteri Bottas
- Zhou Guanyu
- Daniel Ricciardo
- Yuki Tsunoda
Races
- Gulf Air Grand Prix van Bahrein 2024
- Saudi Arabian Grand Prix 2024
- Grand Prix van Australië 2024
- MSC Cruises Grand Prix van Japan 2024
- Grand Prix van China 2024
- Miami Grand Prix 2024
- Gran Premio dell'Emilia Romagna 2024
- Grand Prix van Monaco 2024
- Grand Prix du Canada 2024
- Gran Premio de España 2024
- Grand Prix van Oostenrijk 2024
- Grand Prix van Groot-Brittannië 2024
- Grand Prix van Hongarije 2024
- Grand Prix van België 2024
- Heineken Dutch Grand Prix 2024
- Grand Prix van Italië 2024
- Grand Prix van Azerbeidzjan 2024
- Grand Prix van Singapore 2024
- Grand Prix van de Verenigde Staten 2024
- Gran Premio de la Ciudad de Mexico 2024
- Grande Prêmio de São Paulo 2024
- Heineken Silver Las Vegas Grand Prix 2024
- Qatar Grand Prix 2024
- Grand Prix van Abu Dhabi 2024
Partners (Ook adverteren?)
Over GPFans
GPFans is een meertalig platform voor alles rondom de Formule 1. We brengen je 24/7 op de hoogte van het allerlaatste nieuws en proberen je te amuseren met de meest spraakmakende fragmenten uit de sport.We geloven dat een nieuwe generatie opwindende, uitgesproken coureurs de F1 populairder dan ooit zal maken. GPFans brengt je dichter bij de coureurs, zowel op- als buiten het circuit. Van Max Verstappen tot Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo tot Sebastian Vettel. GPFans bied een diepgaande analyse van elke Grand Prix, van Australië tot Abu Dhabi.
Met Formule 1, onder het nieuwe eigendom van Liberty Media, is de evolutie van de sport in volle gang. GPFans zal de kern vormen van deze progressie naar nieuwe media als één van de snelst groeiende autosport sites.
Volg ons op social media
Corporate & Media
Innovatieweg 20C7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31645516860
Realtimes | Publishing Network
Copyright (©) 2017 - 2024 GPFans.com
Realtimes | Publishing Network