Pastorelli praat nog met Champcar teams

[photo1]In een interview met de website sportone.nl laat de Nederlander Nicky Pastorelli, die bij Jordan onder contract staat, weten nog altijd gesprekken te voeren met Champcar teams. Pastorelli laat weten dat er nog geen keuze is gemaakt maar dat combineren erg moeilijk lijkt.

“Ik sta onder contract bij het Young Drivers Program van Jordan”, aldus Pastorelli. “Dit houdt in dat het team jonge coureurs de kans wil geven om kennis te maken met de Formule 1. Verder ga ik dit seizoen buiten de races om testen om de auto te verbeteren. Ik was in Australië met Jordan om kennis te maken met alle sponsors, journalisten, monteurs, collega-coureurs. Wat er anders is dan in de Euro 3000? Eigenlijk niet zoveel. Uiteindelijk gaat het in de Formule 1 om hetzelfde als in de Formule 3000, maar in de Formule 1 is alles groter en massaler.”

Pastorelli laat niet veel los over zijn rol binnen het team. Zo wil hij niet zeggen wie de racecoureurs zouden mogen vervangen als zij niet zouden kunnen rijden.
“Hierover zijn afspraken gemaakt, maar in het contract staat dat daar niet over gesproken wordt. Maar het zit wel goed, dat kan ik wel zeggen. Ik heb voor Jordan getekend en ik ga gewoon mijn best doen, goed werk doen voor het team en laten zien wat ik kan. Verder wordt alles door mijn management geregeld, de details van mijn contract ken ik niet eens.”

[photo2]Voordat Pastorelli bij Jordan tekende testte hij nog voor Walker Racing in een Champcar bolide.
“De auto is een stuk groter en sneller, maar daar wen je snel aan. Uiteindelijk zijn alle auto’s toch hetzelfde. Verder was ik vooraf bij het team geweest om een stoeltje te laten maken en ik wist vooraf wat ik moest doen en wat ik niet moest doen. En op het moment dat je de baan op gaat, moet je gewoon hard rijden.”

Momenteel praat Pastorelli nog steeds met Walker Racing. Duidelijk is in ieder geval dat de coureur geld mee zal moeten brengen.
“Er zijn nog wel gesprekken gaande en er is nog geen definitieve keuze gemaakt, maar het lijkt moeilijk te combineren.”

Peter Gloudemans
F1News.nl

Loading