Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Logan Sargeant

Sargeant onthult met welk chassis hij rijdt in Japan

Buiten zijn schuld om moest Logan Sargeant de GP van Australië vanaf de zijlijn bekijken. In Japan kan de Williams-coureur gelukkig weer achter het stuur kruipen, maar niet in zijn eigen auto.

Sargeant Japan
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Dat Logan Sargeant in Australië alleen de eerste en tweede vrije training reed, kwam door een opeenstapeling van gebeurtenissen waar hij zelf geen aandeel in had. Teamgenoot Alexander Albon crashte hard en had veel schade. Er was geen reservechassis aanwezig en Williams-teambaas James Vowles besloot om Albon de rest van het weekend de wagen van Sargeant te geven, in de hoop om WK-punten te scoren.

Het was een bittere pil die Sargeant moest slikken. In Japan hoopt hij terug te slaan. "Ik denk dat die vrijdag (in Melbourne, red.) een goede dag was van mijn kant. Ik wilde die lijn het hele weekend doortrekken en verder bouwen op wat we tot dan toe hadden gedaan. Uiteindelijk kom je in een situatie waarin je niet wilt zitten en waar het team niet in wil zitten. We moeten er dus voor zorgen dat het niet nog eens gebeurt. Natuurlijk was het zeer teleurstellend", blikt Sargeant in Japan nog eens terug op de bijzondere situatie.

"Toen ik Alex zag crashen, was het eerste wat ik dacht dat we geen reservechassis bij ons hadden. Dat zou ons terugwerpen als team. Het is een van de moeilijke punten waar we in het begin van het seizoen mee te maken hebben gehad, we hadden geen vangnet. Ik denk dat we ons als team daar echt in proberen te ontwikkelen, om beter te worden en er bovenop te komen."

Hoeveel zwaarder?

Williams gaf eerder al aan dat het beschadigde chassis in de fabriek in Engeland gerepareerd is en nu in Japan klaar is om te gebruiken. Maar welk chassis is voor Sargeant? "Het gerepareerde chassis. Alleen omdat het voor de monteurs veel te druk zou zijn om de wagens opnieuw om te wisselen. Gelukkig ging de reparatie beter dan verwacht en zou alles normaal moeten zijn. Ik geloof dat hij slechts 100 gram zwaarder is geworden, dat is vrijwel niets."

Nog altijd is er dus geen back-up aanwezig voor Sargeant en Albon. Gaat de Amerikaan hierdoor voorzichtiger racen? "Het is dezelfde situatie waarmee we te maken hebben als in de eerste drie races. Natuurlijk is het iets waarbij je voorzichtig moet zijn, maar dat kun je niet. In de Formule 1 ben je nergens als je voorzichtig bent. Dus het is geen vraag. Je moet toegewijd zijn, vertrouwen hebben en hopen dat er niets mis gaat."

De hele situatie, waarin Sargeant verplicht moest toekijken en hij min of meer gedegradeerd werd door zijn team, wat heeft dat met hem gedaan? "Het grappige is dat ik me mentaal eigenlijk sterker voel. Na een weekje buiten het racen zie je de dingen vanuit een ander perspectief. Ik heb een goede start van het seizoen gehad, maar dat is nog niet terug te zien in de resultaten. Ik denk dat dit in Melbourne wel het geval was geweest. Ik ga gewoon door, met de gedachte dat ik dichtbij ben, waar ik moet zijn. Dan maar dit weekend."

Max Verstappen is de grote favoriet voor de overwinning in Miami. Hij heeft tot nu toe alle edities van deze Grand Prix gewonnen. Als de Nederlander zondag opnieuw wint, betaalt Unibet maar liefst 30 keer jouw inzet uit!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 30 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Verstappen Gedecideerd over eigen toekomst: "Wolff weet dat ook"