Red Bull Content Pool

F1 Nieuws

Nieuwe samenwerking voor Verstappen en Red Bull: 'Dat staat centraal'

Nieuwe samenwerking voor Verstappen en Red Bull: 'Dat staat centraal'

16 april - 17:28
3

Max Verstappen en Red Bull Racing gaan een nieuwe samenwerking aan met EA Sports, de uitgever van de Formule 1-game genaamd F1 24. Verstappen was al ambassadeur voor het videogame-merk, maar ook zijn team wordt nu betrokken bij de samenwerking.

Verstappen en Red Bull gaan samenwerking aan met EA Sports

Verstappen blijft ambassadeur voor EA Sports en zal het logo dan ook op zijn helm blijven dragen, evenals een aantal speciaal ontworpen helmen. Daarnaast zal hij op de cover prijken van de nieuwe game F1 24 Champions Edition, die op 28 mei verschijnt. De samenwerking wordt uitgebreid met het F1-team van Red Bull als partner.

Red Bull-teambaas Christian Horner is verheugd over de samenwerking. “F1 maakt een enorme groei door en trekt een nieuw, jong en divers publiek over de hele wereld aan. Voor veel van die fans staat gaming centraal in hun interactie met de racerij en Red Bull Racing”, zegt de 50-jarige Brit.

“EA Sports heeft bewezen F1-games te kunnen maken die de fans meenemen naar het hart van wat we doen, zodat ze kunnen racen als een held zoals Max of hun eigen legendarische racecarrière kunnen beginnen. We vinden het geweldig om deel uit te maken van dat verhaal en samen met EA en Max kijken we ernaar uit om F1-games naar een hoger niveau te tillen met F1 24.”

EA-kopstuk Andrea Hopelain is eveneens blij met het partnerschap: “De samenwerking met Red Bull en Max toont onze toewijding aan de F1, om de sport wereldwijd te laten groeien en degenen die aan de top staan te erkennen. Onze spelers hebben vorig seizoen bijgedragen aan meer dan 7,5 miljoen racesessies met Max en samen zullen we meer momenten creëren waarop Verstappen-fans hun held kunnen evenaren en kunnen bewijzen dat ze alles in huis hebben om bij de top 20 te horen."