Prost had gered kunnen worden

[photo1]Volgens John Walton had Prost nog kunnen bestaan. Walton werkte voor Prost Grand-Prix als algemeen-directeur.

Walton werkte tot het bittere eind bij Prost, volgens de Fransman lagen er verschillende aanbiedingen op tafel. Bij al deze aanbiedingen moest teambaas Alain Prost echter terugtreden, en dat wilde de vijfvoudig wereldkampioen niet.

“We hadden nu nog kunnen bestaan, het probleem met Alain Prost was alleen dat hij de touwtjes in handen wilde blijven houden” aldus Walton. “De mensen die ons wilde redden wilden dat Prost aftrad, dat wilde Prost niet, zelfs niet toen duidelijk werd dat het team ophield te bestaan.”

Volgens Walton was de AP05 bijna gereed, de bolide zou de beste ooit worden. Ook al waren de problemen erg groot, volgens Walton had de AP05 voor een verrasingen kunnen zorgen. Ook meld Walton in de Engelse krant “The Sun” dat Heinz Harald Frentzen voor het team had gereden als het niet faillet was gegaan.

Nadat officieel bekend werd dat Prost Grand-Prix faillet was, maakte Walton bekend voor Minardi te gaan werken. Walton werkt nu als algemeen-directeur bij Kl Asiatech Minardi.