Steinmetz ‘pimpt’ McLarens op in Monaco

Nadat vorig jaar de helmen van Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya werden ‘opgepimpt’ heeft de officiële sponsor van McLaren, de stuurtjes van beide wagens voorzien van diamanten. Dit in het kader van de jaarlijks terugkerende reclamecampagne van de juwelier in Monaco en het veertig jarig jubileum van het McLaren team.

Het stuurtje zal worden versierd door een krans van kostbare diamanten en geeft zo de cockpit een aparte ‘highlight’. Vanmorgen werd in Monaco het stuurtje gepresenteerd, en liet Steinmetz uit een stuk ijs van maarliefst 2000 kilo een replica maken van de huidige McLaren. Kimi Raikkonen, ook wel The Iceman genoemd deed zijn naam eer aan door in het ijsblok plaats te nemen voor de fotosessie.

“We zijn er erg trots op dat we samen met McLaren-Mercedes aan een dergelijke passende creatie hebben mogen werken. Het stuur is niet alleen aangepast aan de persoonlijke wensen van de coureur maar ook een belangrijk onderdeel van een raceauto. Het laat ook zien dat er voor het bewerken van diamanten erg veel geduld, handwerk en kennis nodig is. Wij hopen dat onze bijdrage ervoor zal zorgen dat de McLaren coureurs dit jaar voor de zege kunnen zorgen,” aldus de directeur van Steinmetz, Nir Livnat.

Vorig jaar wist Kimi Raikkonen, met een door Steinmetz versierde helm, de race in Monaco te winnen. De helmen van Raikkonen en Montoya werden later geveild en de opbrengst ging naar het goede doel.

Nancy Breebaart
F1News.nl