DHL nieuwe persoonlijke sponsor Sato
[photo1]Naast Williams heeft ook B.A.R testcoureur Takuma Sato er een sponsor bij. De Japanner kan vanaf vandaag rekenen op de steun van DHL.
De Japanse tak van DHL heeft ervoor gekozen om Sato te sponsoren, volgens DHL Japan vind men veel overeenkomsten tussen DHL en Sato. Zo vindt men de snelheid, teamwork, passie, en de grootte precisie ook terug in de Formule 1.
DHL heeft een nieuwe marketing strategie, het oude rood/ gele logo dat vorig seizoen nog op de Jordan te zien was word niet meer gebruikt. De bedrijven Danzas en Deutsche Post Euronet zullen onderdeel gaan uitmaken van de marketing strategie van DHL.
[photo2]”Ik ben zeer vereerd om door een groot bedrijf, zoals DHL Japan, te worden ondersteund” aldus Takuma Sato. “Het nieuwe logo ziet er dynamisch uit, ik ben ervan overtuigd dat DHL opnieuw de beste zal zijn in haar tak van industrie. Ik hoop dat dit de start is van een lange succesvolle relatie tussen DHL en mijzelf.”
DHL gaat Takuma Sato gebruiken voor TV spotjes die in Japan zullen worden uitgezonden, daarnaast gaat Sato regelmatig bij de werknemers van DHL Japan op bezoek. DHL is het grootste logistieke bedrijf ter wereld, vorig jaar was het hoofdsponsor van Jordan. Bij DHL werken 150.000 mensen, het hoofdkantoor staat in Brussel.