Eddie Jordan koopt reclame op Minardi

[photo1]Aan de vooravond van de Grand Prix van Engeland, werd op het naastgelegen landgoed Stowehouse, het jaarlijks terugkerende Silverstone Grand Prix Ball 2004 gehouden.

De gehele motorsport scene liet zich weer van haar beste kant zien en natuurlijk was er ook de veiling, waarvan de opbrengst ten goede kwam aan het kinderziekenhuis GOSHCC.

De belangrijke veilingstukken waren ter beschikking gesteld door de hoofdsponsor Wilux. Naast de reclame op de sidepods van de beide Minardi’s voor een nader te bepalen Grand Prix en een high tech Shower Tower bracht Ruud Wildschut, directeur van Wilux International, nog een extra veilingstuk in. De achtervleugel van de Minardi voor de race van dit weekend werd uiteindelijk voor 28.000 pond sterling verkocht aan niemand minder dan Eddie Jordan.

Deze stunt van Jordan leverde hilarische toestanden op onder de 1600 gasten van het bal. De emotionele Eddie zou John Walton, de tweede man van Minardi en oud werknemer van Eddie, met de tekst op de vleugel een hart onder de riem willen steken. John Walton lag toen met ernstige hartklachten in het ziekenhuis, maar overleed helaas enkele uren nadat de feestgangers inmiddels naar huis waren.