Een ronde Imola met Alexander Wurz

Als ik langs start/finish rijdt bereik ik een snelheid van 289 kilometer per uur. Ik moet hard in de remmen voor de Tamburello chicane, ik schakel terug naar de tweede versnelling. Ik rijdt nu 125 kilometer per uur en rijdt over de curbstones. Deze zijn nogal hoog dus de bolide schudt op en neer.

Na deze chicane trap ik het gas diep in, ik schakel naar de zevende versnelling. Op weg naar de Villeneuve chicane rijdt ik nu 297 kilometer per uur.

Ik schakel terug naar de derde versnellings, met 175 kilometer per uur ga ik door de Villeneuve chicane. Na een recht stuk waar ik boven de 200 kilometer per uur uitkom ga ik vol in de remmen voor de Tosa hairpin, hier ga ik met 88 kilometer per uur doorheen.

Nadat ik door Tosa ben ga ik de heuvel op op weg naar Piratella. Ik kan de zesde versnellings bereiken, ik rijdt op dat moment 281 kilometer per uur. De Piratella bocht is links, ik schakel terug naar de derde versnelling en rijdt nu 201 kilomter per uur.

Het circuit gaat dan naar beneden. Ik rem dan en bereik een snelheid van 110 kilometer per uur, ik stuur door de Acque Minerali. Het asfalt is hier erg hobbelig.

Op het rechte stuk ga ik 275 kilomter per uur als ik op weg ben naar Variante Alta. Deze chicane wordt bij een snelheid van 125 kilomter per uur genomen, ik raak de curbstones erg hard.

Nu ga ik met 290 kilometer per uur naar Rivazza, het is moeilijk om te remmen zonder de wielen te blokeren, het circuit loopt hier namelijk naar beneden. Na de bocht genomen te hebben acceleer ik weer naar 290 kilometer per uur.

Ik rem dan erg hard voor Traguardo, daar ga ik met 94 kilometer per uur doorheen. Ik neem deze bocht in de tweede versnellings, vervolgens kom ik weer op het rechte stuk voor de start/finish om aan een nieuwe ronde te beginnen.

Loading