“ING moet doorgaan met Renault F1 sponsoring”

De Nederlandse marketing-adviseur Mick de Haas adviseert ING zijn sponsoring in de Formule 1 met Renault F1 voort te zetten. De Haas bracht eind 2006 het contact tussen Renault F1 en ING tot stand.

ING is in de tussentijd in ernstige problemen gekomen waarbij zelfs de financiele hulp van de Nederlandse staat nodig bleek. Hiermee is ook de vraag gerezen of het wel verstandig is om jaarlijks tientallen miljoenen Euro’s in de Formule 1 te pompen.

Volgens de Haas is het onverstandig nu te stoppen met de sponsoring:
“Het zou onverstandig zijn nu te stoppen. ING moet proberen de aandacht vast te houden. In drie jaar tijd heeft ING zijn naamsbekendheid internationaal vergroot. Maar je moet wel de aandacht van de klant vasthouden. Coca-Cola blijft het WK voetbal sponsoren, terwijl iedereen in de wereld dat merk allang kent.”

De Haas geeft in de Volkskrant wel toe vraagtekens te zetten bij de hoge budgetten van de Formule 1 – teams:
“Waarom werken raceteams met budgetten van 400 miljoen euro per jaar? Omdat bedrijven het betalen. Maar met een nulletje minder kun je die auto’s ook wel laten rijden.”