Jong en nu al sponsor in de Formule 1

Slechts 27 jaar oud is hij pas, Jordy Cobelens. Cobelens is eigenaar van een wereldwijd snelgroeiend horloge-imperium en nu ook officieel sponsor van het Renault F1 team. Enkele jaren geleden was Cobelens nog een kleine handelaar op het schoolplein in Amsterdam, vanaf aankomend weekend hoort hij bij de snelle jonge zakenmannen in de wereld van glitter en glamour van de Formule 1.

Het begon allemaal met de vader van Jordy, Ton, die werkte voor een distributeur van bekende horlogemerken. Ton Cobelens startte na enkele jaren, meer als hobby naast zijn werk, een eigen horlogemerk. Zijn zoon Jordy was enthousiast en hielp zijn vader door horloges aan vrienden en op het schoolplein te slijten. Na zijn studie werkt Jordy een jaar in Duitsland om ervaring op te doen in de horlogebranche.

In 2005 kwam hij terug naar Nederland en richtte hij met hulp van zijn vader TW Steel op. Daarnaast zette Jordy ook JC Records op, Jordy was een bewezen DJ en maakte hier ook zijn werk van. De afgelopen jaren was Cobelens regelmatig te horen op de grootste festivals van Nederland.

Met TW Steel ging het al snel zo goed dat Jordy en Ton full time voor hun eigen bedrijf konden gaan werken. Het merk werd in 2005, toen het startte met 4 verschillende modellen, al marktleider in Nederland met “oversized watches”. Nu heeft het bedrijf 124 modellen in de collectie en is in meer dan 50 landen actief, de omzet van het bedrijf is in de afgelopen jaren elk jaar steevast meer dan verdriedubbeld.

“Het Renault F1 team biedt een fantastisch marketing-platoform voor ons”, aldus Jordy Cobelen. “Formule 1 heeft natuurlijk een grote aantrekkingskracht op jonge bedrijven zoals ons. Wij willen onze relatie met Renault nu uitbouwen en ons via een marketingprogramma gaan richten op de consumenten. Het is fantastisch om in de Formule 1 actief te kunnen zijn.”

(pg)