Sterk optreden Doornbos in Bahrein

[photo1]Net als bij de voorgaande twee Formule 1 Grand Prix-weekenden in Australië en Maleisië, heeft Robert Doornbos ook tijdens de twee vrije trainingen voorafgaand aan de Grand Prix van Bahrain zich van zijn sterkste kant laten zien. Met een veertiende en een negentiende positie in respectievelijk de eerste en tweede sessie, kon de Rotterdammer zich goed meten met de rest van het startveld. In de eerste training was de Rotterdammer zelfs weer flink sneller dan zijn Jordan Grand Prix teamgenoten Narain Kartikeyan en Tiago Monteiro!

Op het 5.411 kilometer lange circuit, welke 30 kilometer ten zuid-westen van de hoofdsad Manama gelegen is, reed Doornbos verdeeld over de twee één-uur durende sessies in totaal 49 ronden in zijn door Toyota aangedreven EJ15. Terwijl de aandacht van de 2004 FIA International F3000 ‘Rookie of the Year’ in de eerste training voornamelijk uitging naar het vinden van een goede set-up voor zijn bolide, testte Doornbos in de afsluitende vrije training met name de prestaties van de door Bridgestone meegenomen twee typen banden.

In de eerste training legde Doornbos 23 ronden af waarin hij zelfs geruime tijd bijna de tijdenlijsten topte (P2), alvorens op een nog immer verdienstelijke veertiende positie te eindigen. In dit eerste uur van actie slaagde Doornbos er gemakkelijk in zijn teamgenoten Narain Karthikeyan (+ 0.334s) en Tiago Monteiro (+ 1.102s) voor te blijven. Met nog eens zesentwintig ronden achter zijn naam in de tweede sessie, sloot de 23-jarige testcoureur uiteindelijk de dag af op een negtentiende plaats, waarbij hij zich netjes tussen de racecoureurs van het team in wist te nestelen.

Robert Doornbos: “Vandaag was een goede en productieve dag. Ik heb echt genoten van de uitdagende lay-out van deze baan. Het hele team heeft hier een goede job geleverd en we zijn duidelijk beter competitief als in Maleisië. Bridgestone heeft ook een sterke band voor dit weekend meegenomen, dus alles ziet er positief uit. Het is jammer dat ik morgen niet weer achter het stuur kan kruipen!”

Bron: Insight F1 Motorsport Report

Loading