Voorbeschouwing Williams

Nu de augustus pauze voor wat rust gezorgd heeft voor de coureurs en de mensen die betrokken zijn bij het testwerk, is er op de Williams-basis in Oxfordshire in Wantage en op het BMW hoofdkwartier in Munchen juist hard gewerkt. Met de speciale aandacht om de juiste afstelling te vinden voor het traditionele hete circuit in Hongarije, de Hungaroring.

Ralf Schumacher:
“Deze pauze was zeer welkom! Ik heb mezelf in deze korte vakantie weer kunnen aansterken en opfrissen voor de laatste vijf races. De motivatie ligt nu vooral bij het bijhouden van Ferrari voor het einde van het seizoen. Als we dat niet voorelkaar krijgen, dan zou dat volgend seizoen een nadelige uitwerking kunnen hebben voor ons. Budapest zal uitwijzen hoe sterk we zouden kunnen zijn in de toekomst. Persoonlijk vind ik de Hungaroring een leuk circuit, omdat je erg hard moet werken in de cockpit. Het circuit heeft daarom ook veel overeenkomsten met Monaco. Dit vergt het uiterste van mijn persoonlijke fitheid en de betroubaarheid van de bolide.”

Juan Pablo Montoya:
“Voor mij is de Grand Prix van Hongarije een hoogtepunt in het seizoen, en dan vooral[photo1] omdat ik Budapest een leuke stad vind, in tegenstelling tot het circuit. Het circuit is saai, het heeft wel iets van een kartbaan.” Vorig jaar, mijn debuut op de Hungaroring in een F1-wagen, was niet spannend, maar we hebben dit jaar meer motorvermogen, wat mij vertrouwen geeft om in Hongarije terug te keren.”

Sam Michael, Chief Operations Engineer:
“De hungaroring wordt gedomineerd door langzame bochten. Hierdoor worden de wagens afgesteld met het maximale aan downforce en grip. Voor de grip en tractie zijn de mechanische set-ups maximaal afgesteld, terwijl het sturen in de hogesnelheids-chicanes er minimaal onder lijden. BMW Williams heeft een grote sprong voorwaarts gemaakt in de Grand Prix van Duitsland, en we hopen natuurlijk deze trend door te zetten! We hebben ook ervaring met de twee compounds van de banden die beschikbaar zijn voor deze race, en ze lijken vrij betroubaar. Schade aan de banden zou een zorg kunnen zijn onder hoge baantemperaturen. Om dit probleem vooraf op te vangen , zullen we vrijdag oefenen met de twee compounds. Een goede kwalificatie is in Hongarije erg belangrijk, omdat inhalen hier erg lastig is.”

Loading