British American Racing evalueert problemen
[photo1]British American Racing heeft de afgelopen 3 dagen de problemen die tijdens de Grand-Prix van Maleisië voorkwamen geevalueerd.
De testsessie die gepland stond op het ciricuit van Barcelona moest worden omgegooit nadat bekend werd dat Villeneuve niet wilde testen. Villeneuve zou nog teveel last hebben van zijn rug. Anthony Davidson werd vanuit Engeland opgeroepen om Villeneuve te vervangen. Op woensdag kwam Oliver Panis Anthony Davidson met het vele testwerk helpen.
Panis hielp Honda met het ontwikkelen van de motor, tevens hielp hij bij het evalueren van het chassis. Panis testte ook enkele banden voor Bridgestone.
Antony Davidson begon op woensdag met testen, hij reed 38 ronden in de BAR 004 en zette een tijd van 1:21.296 op de klokken. Aan het eind van de dag reed Davidson nog met een heel nieuw opgebouwd chassis, dat is al het vijfde chassis van BAR.
Op donderdag reed Davidson met een nieuwe koppeling. BAR kende nog al wat problemen met de koppeling, deze zijn nu opgelost. Davidson reed 82 ronden en zette een tijd neer van 1:21.281.
Panis kwam ook op donderdag in actie, hij zette een tijd van 1:20.521 neer. Terwijl Davidson aan de koppeling werkte, werkte Panis voor Honda en Bridgestone.
Gisteren werkte Panis aan de versnellingsbak, ook hier heeft het team problemen mee. Ook werkte de Fransman opnieuw voor Honda en Bridgestone. Panis reed 74 ronden en zette een tijd van 1:19.452 op de klokken.
Davidson werkte gisteren aan de aërodynamica van de bolide, hij reed 91 ronden en zette een tijd van 1:20.314 neer.
In Engeland testte de andere coureur Roy Fukuda. Fukuda testte gisteren en eergisteren op Elvington
Airfield. Fukuda werkte aan de ontwikkeling van de bolide voor de langere termijn.
“Na het moeilijke weekend in Maleisië wisten we dat we een hoop werk te verrichten hadden” aldus Oliver Panis. “Ik heb aan verschillende kanten van de bolide gewerkt, we hebben ons echter geconcentreerd op het probleem met de koppeling. We hebben een oplossing gevonden, deze zal in Brazilië nog niet op de auto zitten. Het werk aan de motor en aan de banden was positief. Je kunt merken dat er grote veranderingen zijn binnen het team, iedereen is nu extra gemotiveerd.”
Persvoorlichterster Tracy Novak verwacht echter een moeilijke race in Brazilië. Op het circuit van Brazilië heeft men veel paardenkrachten nodig, de Honda motor is echter niet de sterkste krachtbron van het veld. Tevens is het koppelingsprobleem in Brazilië nog niet opgelost.
In Japan werkt Honda aan een doorontwikkeling van zijn motor, in Europa is het koppelingsprobleem opgelost. Deze veranderingen zijn echter pas tijdens de Grand-Prix van San Marino gereed.