Jaguar onthult R3

Vandaag is in Milton Keynes de nieuwe Jaguar, genaamd R3, gepresenteerd. Te zien was dat net zoals Britisch American Racing ook Jaguar gekozen had voor een lage neus die erg schuin afloopt.

De Jaguar R3 is helemaal vanaf de grond toe opnieuw ontworpen, omdat de slechte prestaties van de R3 volgens Niki Lauda te weiten waren aan de slechte aerodynamica. Ook is de R3 lichter en beschikt hij over meer vermogen dan de R2. Deze motoren liggen dit jaar ook achterin de bolides van het team van Arrows, het geen voor goed resulaten zou moeten zorgen aangezien de Asiatech het liet afweten.

Het zwaartepunt van de nieuwste Jaguar ligt lager, waardoor de wagen waarschijnlijk stabieler zal liggen. Daardoor zal de wagen in de bochten minder hellen, wat weer zorgt voor een beter verdeling van de bandenslijtage. Dit komt weer ten goede tijdens de races.

Eddie Irvine was nog voorzichig, hij wil geen verwachtingen schappen die hij en het team niet na kunnen komen. Irvine: “Je kan van alles roepen, maar je weet pas waar je staat na de eerste kwalificaties en races. Met testen krijg je wel geoel voor de wagen, maar het is geen reële afspiegeling waar je staat ten opzichte van je concurrenten.”