Toyota over de vrije trainingen

[photo1]Het is pas de tweede keer dat toyota op de hungaroring in actie komt, vorig jaar heeft Toyota enkele dagen op het circuit getest. Ondanks het stoffige en gladde asfalt hebben Mika Salo en Allan McNish aan de set-up gewerkt voor de race.

Mika Salo:
“We hebben de auto in de twee trainingen verbeterd, maar we hebben nog wat werk te doen aan de balans van de wagen. Het is niet veel werk meer, en ik ben vrij teverden met de set-up zoals we die nu hebben. Dit circuit gebruikt elk onderdeel van de wagen, dus je hebt een goede balans nodig voor de banden én een goede traction control voor het uitgaan van de bochten. Kortom, elk onderdeel moet samenwerken om goed op de Hungaroring te kunnen rijden.”

Alan McNish:
“We hebben moeite gehad om de goede balans te vinden maar de bolide heeft extreem veel overstuur. We hadden gepland om alles vandaag af te krijgen, maar we hebben vannacht nog wat werk te doen. Afgezien vaneen klein electronisch probleem in de middag sessie hebben we geen mechanische complicaties.”

Keizo Takahashi – Technisch planner:
“Salo en McNish hebben hum programma’s vandaag afgewerkt om een goede set-up te vinden voor de race. De balans van de auto’s is verbetert, maar de staat van de baan heeft niet veel meegeholpen. Ik denk dat we nog veel ruimte hebben voor verbetering en hopelijk is de baan beter morgen. Het is belangrijk om een goede kwallificatie sessie te rijden omdat inhalen op de Hungaroring erg lastig is.”

De t-car staat klaar met de set-up voor Mika Salo.

Trainingstijden Salo en Mcnish:

Salo: 1:18.890, 34 ronden gereden
McNish: 1:19.171, 37 ronden gereden