F1 Nieuws

Ferrari presenteert nieuwe titelsponsor: 'Samen nieuwe kansen en uitdagingen aangaan'

Ferrari presenteert nieuwe titelsponsor: 'Samen nieuwe kansen en uitdagingen aangaan'
DPPI/BSR Agency
F1 Nieuws

Ferrari presenteert nieuwe titelsponsor: 'Samen nieuwe kansen en uitdagingen aangaan'

Ferrari presenteert nieuwe titelsponsor: 'Samen nieuwe kansen en uitdagingen aangaan'
DPPI/BSR Agency

Ferrari heeft een nieuwe titelsponsor weten te strikken. Op hun officiële kanalen laten ze weten dat ze een gigantische sponsordeal hebben gesloten met het Amerikaanse bedrijf HP. Vanaf de Grand Prix van Miami heet het team Scuderia Ferrari HP.

Het Italiaanse topteam heeft een megadeal gesloten met het Amerikaanse bedrijf. HP gaat Ferrari jaarlijks voorzien van een duizelingwekkend bedrag tussen de 90 en 100 miljoen euro. PR-technisch heeft de Scuderia het perfect gespeeld. Het Italiaanse automerk is dit jaar precies 70 jaar op de Amerikaanse markt. Volgende week is de Grand Prix van Miami, waar de Scuderia zal aantreden in een rood-blauwe raceauto om het jubileum met de Amerikanen te vieren.

CEO van Ferrari, Benedetto Vigna reageerde als volgt. "Onze oprichter heeft ons zijn voortdurende wil om vooruitgang te boeken doorgegeven. Daarom hebben we de drang om te innoveren op de weg en op het circuit evenals onze toewijding aan een duurzame toekomst, van CO2-neutraliteit tot de opleiding van de jongere generatie. In HP hebben we dezelfde waarden gevonden, waardoor het een ideale partner is. We kijken ernaar uit om onze samenwerking te starten en samen nieuwe kansen en uitdagingen aan te gaan", aldus de CEO op hun eigen kanaal.

Reactie HP

Ook HP heeft reageerd op deze sponsordeal. Enrique Lores, CEO van HP, is blij en heel enthousiast. "Met technologie, prestaties en uitzonderlijk vakmanschap die de toekomst voeden, is de samenwerking tussen HP en Ferrari een natuurlijke fit. Beide merken zijn gebouwd op een rijke geschiedenis. Door deze unieke samenwerking hebben we ook de mogelijkheid om een nieuw publiek te bereiken, zakelijke groei te stimuleren en een blijvende impact te creëren voor onze gezamenlijke klanten en gemeenschappen. Samen zullen we het wereldwijde podium van de racerij benutten om duurzame innovatie te versnellen", laat Lores weten.

Met deze megadeal komt Ferrari in de buurt van Oracle en Red Bull Racing. Het Amerikaanse softwarebedrijf schijnt dezelfde soort bedragen over te maken naar het team van Max Verstappen.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties